Děkujeme za pochopení.
M19i71r24k10a 64A10d62a91m46c82o75v89á
Jak byste si přečetli na mém blogu, pokročila jsem o krok dál a snažím se problémy řešit.
Tedy tím, že už třetím rokem funguje naše soukromá křesťanská škola. Máme málo dětí ve třídě, dobrý program, pracujeme s učiteli a máme liberární rodiče. Je to hodně těžké.
Systém celého školství nemá šanci to zvládnout, pokud se nepromění atmosféra ve společnosti.
A tak mám zkušenost s tím, co pan kolega popisuje. Věci se zdají komplikovanější než jsou. Rodiče si opravdu neví rady s výchovou a jsou na ní příliš unavení. Je asi pravdou, že je to protireakce na příliš autoritativní výchovu v předchozí generaci. Pokud se týká učitelů, to velmi složité. Pečlivě se učitelům věnujeme. Má to dvě polohy, nadšené začátečnice učitelky a ta druhá poloha jsou učitelky, které by se považovali za zkušenné, ale nějak nemohou najít vztah k dítěti. Není to pro ně partner. Umí a zvládají techniku učení a je to pro něj jen o učení a o nich samotných ne o dětech. Myslím, že základním problémem v této oblasti je to, že chybí úcta v trojúhelníku rodič - učitel - dítě.
Moje pozorování je, více vztahů s dobrými podtexty a méně soutěživosti, závisti a pomluv. A více se starat jeden o druhého. Je to přece tak důležité vzdělávat děti, tak významné.
D17a23l75i43b65o89r 84R69o92z13s33y70p13a88l
Výborně napsané, jen s tím závěrem nesouhlasím. Řešení rozhodně není jednoduché (ač se tak jeví). Především rodiče na děti nemají čas, aby uživili rodinu musí se oba pořádně ohánět a to se v budoucnu nezmění. Řešením by mohly být zkrácené úvazky, to by pomohlo i zaměstnanosti a rodiče by měli více času na děti. Jenže do toho se nikomu nechce. Platy jsou tady nízké a částečnými úvazky by se ještě snížily. Co se týká školství tam to také je na dlouhou dobu. Učitelé za jiné hned tak nevyměníte. A co se týká financování, no tak to je úplně neřešitelné. Abyste někde přidal musíte někde ubrat. Kde?
J65i26ř81í 61Ř64e31z38n15í71k
Je třeba začít od maličkosti: omezit jednotlivé třídy na maximální počet deseti dětí, atˇ se každému může učitel věnovat individuálně.
P49a73v93e13l 64K54u20r22a55l
Tolik dostatečně kvalifikovaných učitelů nemáme a u packala to že bude učit 10 dětí místo 30 nic nevylepší.
M73a78r53e80k 46V46e91s16e21l38ý
Autor píše, že naše školství se totiž zaseklo někde v komunismu. S tím bych si dovolil zásadně nesouhlasit - podle mého názoru došlo k rozvolnění školského systému, zavedl se nesmyslný 9. ročník na ZŠ a neexistuje žádná rozumná koncepce pro střední a vysoké školství. V oblasti koncepce bych se tedy v socialistickém školství inspiroval - podle mého názoru byla úroveň absolventů kteréhokoliv stupně škol (základní/střední/vysoké) na konci 80-tých let v průměru vyšší než dnes.
V případě vysokého školství by řešení mělo být celkem jednoduché - veřejné školy by měly zajistit místa pro maximálně 25% populačního ročníku, strukturu zvolit podle společenských potřeb, studium na nich by mělo být určitě bezplatné.
V případě středního školství by rovněž bylo potřeba omezit počet míst a upravit strukturu (dnes mají střední školy více míst, než kolik je dětí v populačním ročníku).
V případě základního školství je zřejmě hlavní problém v tom, jak zajistit aby problémoví žáci nenarušovali výuku ostatním.
R16a48d53e95k 75L10u95k75á64š
Tím zaseknutím myslel autor přístup školy a učitelů a jejich neschopnost nebo spíše neochotu přizpůsobit výuku době, ve které žijeme. Alespoň já jsem to tak pochopil.
P30a21v68e78l 17K14u93c90h95t81a
Četl jsem, že např. ve Finsku nejsou učitelé - na západoevropské poměry - nijak zvlášť honorováni, ale mají vysokou společenskou autoritu. Jinak závidím mladým dnešní možnosti např. ve výuce jazyků.
D14a48v92i20d 24L39a19c55k84o
Je třeba si uvědomit, že platy českých učitelů jsou dlouhodobě podhodnoceny a proto se učitel nejeví jako lukrativní post. Konkrétně ve Finsku mají učitelé stále 3x vyšší plat, než v Česku
O78l45d69ř57i19c98h 98T32i94c77h27ý
Článek je dobrý, ale myslím, že jste zapomněl na dva problémy, které v článku uvádíte. Jde jednak o "výchovu dětí" a jednak o jejich rodiče - asi to je vlastně problém jen jeden, ale myslím, že stěžejní!!!
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky