Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

Autor píše, že naše školství se totiž zaseklo někde v komunismu. S tím bych si dovolil zásadně nesouhlasit - podle mého názoru došlo k rozvolnění školského systému, zavedl se nesmyslný 9. ročník na ZŠ a neexistuje žádná rozumná koncepce pro střední a vysoké školství. V oblasti koncepce bych se tedy v socialistickém školství inspiroval - podle mého názoru byla úroveň absolventů kteréhokoliv stupně škol (základní/střední/vysoké) na konci 80-tých let v průměru vyšší než dnes.

V případě vysokého školství by řešení mělo být celkem jednoduché - veřejné školy by měly zajistit místa pro maximálně 25% populačního ročníku, strukturu zvolit podle společenských potřeb, studium na nich by mělo být určitě bezplatné.

V případě středního školství by rovněž bylo potřeba omezit počet míst a upravit strukturu (dnes mají střední školy více míst, než kolik je dětí v populačním ročníku).

V případě základního školství je zřejmě hlavní problém v tom, jak zajistit aby problémoví žáci nenarušovali výuku ostatním.

4 0
možnosti
RL

R58a51d90e55k 97L78u29k61á38š

29. 11. 2013 21:17

Tím zaseknutím myslel autor přístup školy a  učitelů a jejich neschopnost nebo spíše neochotu přizpůsobit  výuku době, ve které žijeme. Alespoň já jsem to tak pochopil.

0 0
možnosti
DL

D49a33v48i11d 24L14a19c48k18o

29. 11. 2013 22:46

Přesně tak jsem to myslel, děkuji za doplnění

1 0
možnosti
  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3559x
Psycholog, vědec. Mé popularizační články lze nalézt na webu K zamyšlení. Odborné publikace jsou na mém osobním webu.

Oblíbené stránky