Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P76a25v82e27l 42P55o77n18c94a88r 1833944532707

Rad jsem cetl. Karma R^

+1/−1
18.12.2013 0:01

V41i38k54t51o83r 10S56o17u29č92e19k 5196425448918

Křesťanství a islám nepochází ze stejné myšlenky a jsou v podstatě velmi odlišné. Křesťanství vzniklo ze starého židovského náboženství a je jeho pokračováním. Judaismus tak jak ho známe dnes vznikl později dávno poté co byl chrám zničen a tudíž ani nemohla původní víra být dost dobře praktikována.

Problém té naší Evropské kultury je v tom, že nemůžeme být křesťanskou kulturou a zároveň nebýt křesťany.

+2/0
17.12.2013 23:30
Foto

M92i59c41h36a12l 71K20o45t79y12k 4562593796888

Vážený studente. Váš text dokazuje, že jste se snažil podrobným studiem zvládnout určitou tématiku. Z hlediska teorie máte asi pravdu. Jste však velice vzdálen praktického života. Nemíním polemizovat. Jen jeden citát. Pochází od Šimona Perese:

 

Pokud chceš mír, potřebuješ aby s tím souhlasilo tisíc lidí z jednoho tisíce. Pokud chceš teror, stačí jeden z tisíce.

+2/0
17.12.2013 20:39

P95a26v43e32l 18K28u23r32a38l 5291964480560

Pokud chcete mír musíte mít tak velkou palebnou sílu že se každý kdo by mohl mít sebemenší důvod (je jedno jak moc ho vy osobně budete považovat za racionální)ú vás napadnout, bude děsit jisté prohry.

A pokud se jí nebude děsit musí vaše přesila být schopna jakýkoli jeho útok totálně zadusit a zničit všechny prostředky druhé strany použitelné k vedení války.

Mír efektivně zajistí pouze masivní palebná převaha.

+2/−1
17.12.2013 20:51

D32a72v17i10d 20L84a24c44k57o 3568918808

Neřekl bych, že vzdálen praktického života. Jak jsem psal, nepřišel jsem na praktické kroky. A to je rozdíl, i když není ve výsledku důležitý, protože se stejně jen málokdo zamyslí nad řešením této problematiky.

0/−1
17.12.2013 20:56
Foto

M59i95c57h51a93l 33K29o67t21y12k 4592853116238

Tak já to řeknu jinak. Píšete – nepřišel jsem na praktické kroky. Dobrá. Předpokládám, že budete své myšlenky dále rozvíjet. Logicky dosáhnete stavu, kdy jsou přesně formulovány a nabízejí řešení. Vaše teze však vyžaduje určité ověření. Je logické, že se budete snažit se svými závěry seznámit obě strany. Jedna strana Vás vyslechne, řekne zajímavé, ale bude se ptát, co tomu říkají ti druzí. Takže půjdete k těm druhým, ti nebudou poslouchat do konce, bude jim to vše nějak podezřelé, tak pro jistotu vezmou kámen a praští vás po hlavě, tedy zabijí Vás. Tak to alespoň bylo vždy v historii lidstva. Tak zaniklo mnoho „civilizací“. Tak i zahynulo mnoho těch, kteří se domnívali, že tomu tak být nemusí. Chcete to tedy také zkusit?

+3/0
17.12.2013 21:57

V31á69c64l39a43v 87Š54v49i46h37e79l 4911705447449

u toho islámu se právě hodně liší ta teorie od praxe, jelikož i ty knihy jsou buď až nesmyslně antiislamistické nebo multikulturalistické. Zajímalo by mne jestli autor má svůj text podložen i na základě osobní zkušenosti, myslím si, že by sám poznal, že u většiny (neříkám u všech) muslimů je dost velký problém například s tolerancí nebo svobodou slova, což jim právě vtloukají do hlavy v mešitách. Jinak o těch diskusích - ano, může se diskutovat, ale vždy v rámci mantinelů islámu - tedy, jestli se má homosexuál ukamenovat nebo stačí jen trest vězení, člověk, který by požadoval například rovná práva pro homosexuály by se ze zlou potázal a taková diskuse už je za hranou tzv. islámské diskuse

+1/0
17.12.2013 20:56
Foto

M41i48c33h61a71l 22K70o71t37y14k 4982393376538

Boj proti islámu je poněkud paradoxní v tom, že nikdo neví co to islám vlastně je. Není to jen naše neznalost. Ale neznalost islamistů samých. Neexistuje jednotný výklad islámu, neexistuje jedna islámská víra. Ta vzniká jen tehdy, pakliže je islám generel napaden. Jedině v tomto okamžiku je jednotný. Dalším paradoxem je i to. Že každý islamista má ten největší strach z jiného islamisty, který ho kdykoli může obvinit, že právě on není tím správným islamistou.

+2/0
17.12.2013 22:04

V72á86c16l85a88v 25Š59v15i23h68e47l 4411235687779

Autor mi připomněl jeden výzkum od Německého sociologického ústavu, který došel k celkem překvapivému závěru, že fundamentalistů není menšina (jak se snaží říkat multukulti), ale právě naopak. Zde jsou výsledky tohoto výzkumu http://www.wzb.eu/en/press-release/islamic-fundamentalism-is-widely-spread. Já osobně nejsem proti nějaké přiměřené imigraci do České republiky, ale dle mého názoru to musí být z kultur, které se dokáží přizpůsobit a v dalších generacích nebudou proti našim demokratickým hodnotám. Jen by mne zajímalo, zdalipak se autor sešel s nějakým muslimem, nebo své závěry vyvodil z četby knih. Já osobně jsem chodil s dvěmi muslimkami a v muslimské zemi jsem žil něco přes rok. Pokud jsem ale začal s někým diskutovat a snažil jsem mu prezentovat své liberální názory, tak jsem vždycky tvrdě narazil. Mně osobně je jedno jak si muslimové žijí v Pakistánu nebo Jemenu, ale nechci, aby tato pravidla chtěli aplikovat v mé vlastní zemi. Jinak mne ještě zaujala ta věta o tom, když autor píše, že to co si tady dovolují oni si nemůžeme dovolovat u nich (omlouvám se za parafrázi). Víte, vždycky mě u muslimů vytáčí, že když k nim jedete, tak musíte respektovat i to nejblbější pravidlo, protože jste přeci v jejich zemi, tak musíte respektovat jejich pravidla. Pokud nám ale tady vadí například burky nebo šátky, tak zde už jejich pohled - naše země, naše pravidla, vůbec neplatí a nejsou ochotni to akceptovat. Snad když budu chtít emigrovat do USA, tak si musím být vědom toho, že se musím přizpůsobit místním pravidlům. Nechápu muslimy, že jdou emigrovat do civilizace, která se jim většinou absolutně hnusí (potkal jsem mnoho lidí, kteří naše ženy považují za coury a my ostatní jsme pro ně nevěřící psi). Je to podobné jako kdybych se přestěhoval do Jemenu a protestoval za práva žen a dekriminalizaci ateismu - myslím si, že bych přežil tak maximálně hodinu. Nechápu tedy, proč například v Británii dělají muslimové protesty proti alkoholu

+2/0
17.12.2013 20:22

P59a32v88e84l 36K71u78r96a24l 5871524580420

To jsou ale plky. Kašlu vám na nějaké spirituální jádro. Celá moje existence jsou jenom 1 a 0 na neuritových spojích v mém mozku.

Existence naprosto shodná s procesorem v mém počítači. Jeno umí procesovat jiné programy a má zařízení na interakci s okolím. 

A nevidím důvod proč přistupovat k jiným lidem, bez ohledu na to v co věří jinak než k tomu jedinému k čemu je vidím- ke stejnému stroji jako jsem já. Kvůli nim a kvůli tomu v co oni věří se omezovat nebudu. Ani mne naprosto nezajímají jejich tradice, nezajímají mne křesťanské tradice. Zajímá mne jenom co můžu vidět měřit a prožít.

Nebudu sám sebe omezovat jenom proto že někdo další "věří".

+1/−1
17.12.2013 20:16

D60a39v14i59d 10L76a59c30k92o 3128558848

Psychologie si už dávno netroufá nahlížet na lidskou psychiku jako na počítač. Zasekl jste se někde v 60. letech ;)

+1/−1
17.12.2013 20:20

P39a27v79e85l 30K58u53r92a22l 5141254240120

Psychologie je v současné podobě naprosto patetická pavěda která se k vědě v podstatě blíží jenom v případě kdy předepisuje chemikálie na to aby nějak stav v mozku uměle změnila.

Já v člověku nic jiného než sice umně, ale přesto pouze metodou pokus/omyl, (kdy omyly řešila příroda prostě tak že omyl chcípnul hlady a nebo byl zabit silnějšími)

Psychologie mi za těch 50 let ještě žádný objektivně ověřitelný kvantifikovatelný důkaz že člověk je něco víc než stroj nepřinesla. Věřit jí to nebudu (nevěřím nikomu, ničemu a v nic, chci hmatatelné a logické důkazy)

0/0
17.12.2013 20:28

D64a74v74i71d 27L43a39c81k98o 3758198188

To možná ne, ale zjistila, jak pracuje počítač a také to, že počítač není schopen pracovat jako náš mozek. Díky Vaší poslední větě ale nemá cenu diskutovat. Fanatismus se vyskytuje v naprosto každém přesvědčení - i ateismu.

0/0
17.12.2013 20:35

P47a63v63e47l 83K56u76r13a55l 5181914910760

ne jenom se v počítači nevyplatí dělat multipolární tranzistor. Je snažší jich dát víc do série. (zejména s odvodem tepla) než jako u mnohem většího neuronu dělat více spojení citlivé na různé chemikálie. Není problém s tepelnými ztrátami u el. proudu.

Já prostě nejsem schopen věřit. nemůžu prostě přijmout cokoli co nejsem schopen měřit vlastními smysly. I kdyby něco takového existovalo tak to z principu nemůže mít vliv na mou existenci.

Kdyby jí to mělo už bych jí mohl měřit.

Promiňte. Prostě nemůžu uznat jakoukoli víru a zejména připustit aby víra jiných lidí ovlivňovala můj život a to jakkoliv. kdokoli kdo zavádí pravidla( na důvodu nezáleží) s kterými nesouhlasím (třeba zákazy pití alkoholu) je můj nepřítel na život a na smrt. a žádný kompromis mezi námi prostě být nemůže.

0/0
17.12.2013 20:42

D65a44v59i46d 37L44a24c11k94o 3348118868

Jaký je rozdíl, mezi zákazem alkoholu a víry? Představte si, že jsem abstinent a výstavba hospod mě uráží stejně jako projev víry Vás. Regulace jako regulace. Chápu Vás, sám jsem proti náboženství, osobní víru nicméně nezavrhuji.

A je spousta věcí, které nás ovlivňují a nedají se změnit. Např. nevědomí. Jeho existenci také popíráte?

A u toho počítače jsem měl spíše na mysli obyčejnou řeč a jakési mentální vzorce. Jde o to, že počítač dokáže během setiny vteřiny vypočítat složitý příklad, ale nedokáže pochopit dvojsmysl či rozhovor takového typu:

A: Pes škrábe na dveře a knučí...

B: Nemůžu, telefonuji s rodiči.

A: Takže to zase musím udělat já. Zatímco nám je ihned jasné, že se jedná o vycházku se psem, ani nekvalitnější počítač na světě to zatím není schopen pochopit, protože nepracuje jako náš mozek. Chápete ten rozdíl? Nejsme jako počítače, problém je složitější. Nejsou to jen neurony, axony a synapse. Většina akademiků dnes uznává tezi, že celek je víc než suma jeho částí.  A i když souhlasím, že víra druhého nesmí omezovat mě samotného, na rozdíl od Vás podporuji kompromis

+1/−1
17.12.2013 20:52

P13a59v72e72l 85K62u18r71a48l 5651934160180

Nevědomí je jenom program který prostě reflexivně odbije nějakou činnost podle genetického programu. Není důvod aby na to reakci au to pálí, zpracovával pracně mozek reakci dám ruku pryč.

Mnohem víc se osvědčí když to udělá "hardwire" genetický program v míše automaticky.

Stejně tak neřeší mozek všechny vstupy tak že by o nich uvažoval- opět je mnohem lepší když to miliardu let starý genetický program udělá automaticky.

A Váš příklad není fér pro počítač- pokud tedy on nemá v paměti (jako vy) danou situaci z minulosti.

V podstatě co porovnáváte je počítač který nikdo nenaprogramoval k danné činnosti s několika desetiletími (ve spoustě případů už miliardou let- geneticky) programovaným mozkem.

vystavte ovšem stejné situaci mozek dítěte kterého někdo právě naučil mluvit ( a nedělal nic jiného). Bude na situaci reagovat úplně stejně jako ten počítač. tedy prakticky nijak. Nebude vědět jak.

0/0
17.12.2013 21:05

P64a37v21e68l 92K71u82r97a16l 5821834910540

Tohle "nevědomí" není problém změřit. Už máme schopnost elektromagnetického snímkování které umí měřit proudy v jednotlivých neuronech v celém mozku.

Psychologové a psychiatři kdyby byli co k čemu začnou si mozky měřit místo toho aby trávili zbytečně čas žvaněním.

0/0
17.12.2013 21:09

D63a60v17i22d 22L61a76c44k34o 3838138278

Mám teď na mysli nevědomí jako jsou obranné mechanismy ega apod. Ty se změřit nedají. Prostě se nějak projeví - zdánlivě bez příčiny. Můžeme tedy měřit až výsledky, nikoliv příčiny.

Taková situace není u dítěte možná, dítě se neučí pouze strukturu jazyku, jazyk si vžívá zároveň se zkušenostmi. A i ten počítač by to zvládl, kdyby měl dostupnou paměť, nicméně by mu to trvalo příliš dlouho, protože by neměl onen mentální vzorec, podle kterého by měl postupovat. My když přemýšlíme nad významem toho rozhovoru tak automaticky vyřadíme např. dějiny USA, počítač by to nedokázal. A jestli to někdy dokáže - ne kopírovat existující mentální vzorce ale nezávisle na nás si je sám vytvářet, bude to v podstatě víc člověk, než počítač. Proto jsem s Vámi nesouhlasil - protože počítač takový, jak ho dnes známe, nefunguje stejně jako náš mozek. A funguje-li náš mozek jako počítač, tak je to počítač utopický, který neumíme sestrojit :-)

Trochu jsme se sice vzdálili od tématu islamizace a osobní víry, ve které, jak jsem psal, vás chápu - také je mi náboženství proti srsti - ale nemyslím si, že zákaz víry je řešením. Pokud Vám to ale nevadí, můžeme klidně pokračovat v diskuzi nad tím, co vlastně jsme. Osobně si myslím, že až se někomu podaří vytvořit počítač fungující totožně jako náš mozek, dostane nobelovku, protože by nám tím nabídl nástroj schopný odpovědět na všechny "naše nezodpovězené otázky".

+1/0
17.12.2013 21:22

P91a10v30e53l 20K70u38r50a80l 5101334540170

A podle čeho ten mozek ty dějiny USA vyřadí? Prostě podle nějakých parametrů dané paměti která je označí jako irelevantní.

Jsou jen 2 věci v kterých se mozek od běžného procesoru liší:

neuron může mít víc logických výstupů než jeden.

Jinak o tom jestli přes daný neuritový spoj proteče/neproteče elektrochemický vzruch rozhoduje zdali je nebo není ve spojení chemikálie- mediátor.

O tom jestli skrz trazistor projde proud nebo ne rozhoduje velikost napětí na bázi. základní funkce této logiky je stejná.

biologickou výhodou buňky je schopnost dělit se a formovat nová spojení. V tom křemíkový procesor skutečně zaostává. ale reálně to na základní metodu fungování nemá vliv. Pouze se částečně mění logika. Je to asi jako by jste změnil vnitřní stavbu čipu... v počítači je praktičtější měnit vstupy.

0/0
17.12.2013 21:43

P33a51v13e79l 30K74u79r28a31l 5121114580350

očekávat od počítače logiku v situaci ke které nemá informace a nerozumí všem vjemům je stejné jako chtít to samé po miminu.

0/0
17.12.2013 22:14

J13a27k70u83b 80Z34e92m76á92n51e38k 2864453531438

Jistý krok k dobrému jsme už minimálně na té politické úrovni udělali, povedlo se zvolit toho z možných prezidentů, který je v tomto ohledu normální a zdravě uvažující, téměř  (nechám stranou jestli to není ohled jediný). Dál nevím, zvládl jsem přečíst jenom první dva odstavce, je to nějaké dlouhé a podle diskuze jsem o moc nepřišel.

0/0
17.12.2013 18:51

D20a53v39i15d 98L88a70c58k95o 3238588148

O Zemanovi si sice myslím své, ale názor Vám neberu. Pouze nechápu, proč komentujete pod článkem, který jste nečetl.

0/0
17.12.2013 20:21

J83a95k89u98b 70Z27e17m52á66n65e10k 2754393771248

Já taky, proto ta závorka, jde o jeden ohled z mnoha... Ale komentuju jen tu část, kterou jsem četl. O té zbylé si jenom hloupě domýšlím.

0/0
17.12.2013 21:27

M80i22l25a44n 75S41l68a73v90í95k 5115694648534

Jen plky!Každý z nás se musí chovat tak aby byl jasný postoj obyvatel ČR k tomuto problému.Výsledek naší pasivity se už dnes vidět na tom jak se přistupuje k tzv.nepřizpůsobivým,jak se postihují zloději a jiná čeládka zločinecká a jaké to přináší problémy nám všem.Nechci aby mou dceru či vnučku nějaký pošuk kamenoval jen proto že má příliš krátkou sukni či nemá ručník na hlavě.:-)[>-]

+4/−2
17.12.2013 18:45

D30a57v35i76d 49L96a86c92k80o 3208798918

Jen plky, které v podstatě říkají to, co jste napsal.

0/0
17.12.2013 20:23
Foto

J86a77k20u77b 98R37o83t17h 5579423611476

Absolutní antikarma vaší snaze srovnávat islám a křesťanství. Jen namátkou - je-li křesťanů o půl miliardy víc, než muslimů, mělo by být také adekvátně tomu větší a úměrný počet fanatiků a militantů. Jinými slovy křesťanských teroristů. A hele, oni nikde. 8-o 

Kromě toho - vy si zkrátka nechcete uvědomit, že islám není primárně náboženství, ale ucelená suma ideologie státní a kulturní. Proto to srovnání není možné.

+2/−1
17.12.2013 17:51

J27a44n 20Š14k92r96a10b62á62n32e19k 7395320358422

je otázkou zda se křesťané jako takoví musí uchylovat k terorismu, křesťanské státy (hlavně USA) bojují a zabíjejí muslimy ve velkém.. to máte Irák, Afg., Lybie... 

Tedy nemusím být terorista, stačí být vojákem a můžu si zabít muslimů co hrdlo ráčí..

Neberte to jako nadržování jedné či druhé straně, spíš jde jen o takové zamyšlení..

0/−1
17.12.2013 17:58
Foto

J90a31k10u11b 45R52o88t63h 5579943901676

Pokud vyjdu z teze, že ubližují-li muslimům, ti zákonitě ve právo do svých rukou a stanou se teroristy, pak si tedy kladu otázku (samozřejmě řečnickou), kde jsou ti křesťanští teroristé v zemích, kde se stali lovnou zvěří? Nigérie, Irák, Sýrie, Jemen, Egypt... Chápete?

+1/0
17.12.2013 18:09

J27a61n 17Š21k68r19a18b41á39n92e92k 7945790578272

rozumím tomu co chcete říct, ovšem myslím že tato teze je chybná, terorismus povětšinou nevzniká na základech skutečného pronásledování..

 tedy přeneseně, nedomnívám se že by islámský terorismus zanikl kdyby se přestaly křesťanské země vojensky angažovat v zemích muslimských.. skutečný důvod terorismu bych hledal jinde.

+1/0
17.12.2013 18:24
Foto

J69a76k47u87b 52R66o46t62h 5179553961196

Ale to nejsme v rozporu, já jsem jen ironicky poukázal na podstatu bludů různých zastánců muslimských fanatiků.

+1/0
17.12.2013 18:52

J57a62n 86Š24k22r35a79b48á54n51e62k 7985310898952

tak to jo.. :-)

0/0
17.12.2013 18:54

V48i96k35t29o53r 27S81o21u26č69e52k 5346315638538

Spojené státy jsou historicky protestanským státem. Používat pojem křesťanství je matoucí, protože za křesťanství se považuje kde co.

0/0
17.12.2013 23:42

D60a23v59i60d 54L54a25c80k67o 3258408128

Omlouvám se, ale opravdu si myslíte, že není možno srovnávat křesťanství a islám? Z čeho potom vycházíte, když sám srovnáváte počet křesťanský teroristů (kterých je spousta, jenom na ně nenahlížíte pod záštitou víry - kdejaký rádoby křesťan dnes bije svou ženu nebo krade) a muslimských teroristů, jejíchž existenci nepopírám a naopak píšu, že by se měla kritizovat? Mám pocit, že Vám nejde o snahu zamyslet se nad článkem. Proč byste také měl, až se situace vyostří do extrému, pak budete pouze vykuleně mrkat očkama, že? :-)

0/0
17.12.2013 20:33

P75a16v76e25l 96P56o27n48c36a86r 1123784362467

Na vetsinu "diskuteru" idnesu musite cernobilym postojem ... publikujete v ramci spatneho media. :-)

+1/−1
18.12.2013 0:12

M46i26c70h86a13l 25M93e93r37h12a48u75t 9459791672392

Mám k článku jen takové menší okrajové připomínky: 1) V zájmu srozumitelnosti a lepší "čtenosti" rozdělte napříště podobný článek na dva menší. Tento je pro blog velmi dlouhý, málokterý čtenář ho dočte dokonce. Internetový čtenář je roztěkaný, nesoustředěný a neochotný věnovat jednomu blogu tak dlouhý čas. 2) Píšete, že: "nikdo nenahlíží na typického křesťana jako na pokrok a medicínu odmítajícího v dinosaury nevěřícího homofobního pedofila.. " No možná se budete divit, ale lidí, kteří mají podobnou představu o typickém křesťanovi je poměrně dost. 3) Píšete, že:

"Na rozdíl od křesťanských kostelů, ve kterých se věřícím předkládají dogmata, mešita je místo debat a úvah." Je to pravda jen částečně. V pravoslavné a římskokatolické tradici je kostel především bohoslužebný prostor, neznamená to ale, že by se v rámci společenství (farnosti) nevedly "debaty a úvahy", pravda často je to na faře, nebo v nějakém jiném prostoru určeném pro setkávání věřících. V protestantském a především v evangelikálním prostředí je i samotný kostel či modlitebna zpravidla místem debat, sdílení osobních svědectví apod. 4) Se závěrem článku souhlasím.

0/0
17.12.2013 17:48
Foto

J20a88k50u51b 75R44o10t72h 5959163811366

On pan ateista asi nikdy nebyl v nějaké protestantském kostele. A na druhou stranu jistě nebyl ani v mešitě při pátečním kázání. Jinak by ten blud o debatách (snad věřících s imámem?) nemohl napsat.

+2/−1
17.12.2013 17:53

D65a58v43i33d 24L17a37c53k92o 3638988458

Pan křesťan zajisté zná kvality křesťanských farářů. Já se bavil s knězem-psychologem, který mi mé domněnky o rigiditě a dogmatičnosti většiny církevních představitelů potvrdil. Jeho jméno uvádět nehodlám, protože jak sám tvrdí, kdyby se jeho racionální názory dostaly na veřejnost, dost možná by jej odvolali.

0/0
17.12.2013 20:38

V18i47k14t38o48r 60S75o58u18č26e97k 5616375608118

On hlavně operuje pojmem dogma, kterému nerozumí a nerozumí ani tomu co se v kostele dělá. Do kostela se nechodí na čumendu. To chodí jenom ateisté (zvláště teď o vánoce nás to zase čeká na půlnoční) a pak stejně po chvíli odejdou, protože zjistí, že to není žádná show.

Pokud by náhodou někoho zajímalo co je mše pak si může poslechnout podcast (anglicky) Episode Four : The Mass - http://goo.gl/WGoXWf

0/0
18.12.2013 0:06

D46a53v74i80d 31L88a38c44k93o 3788338688

Velké díky za racionální připomínky!

Velikosti článku jsem si vědom. Rozhodl jsem se ale nepsat články pro čtenost, nýbrž pro kvalitu. To sebou nese ztrátu čtenářů, kteří si jen rádi počtou, jak je to tu naprd a jak za to může ten a ten a nejlíp, aby to mělo 3 odstavce. Takové čtenáře stejně nepotřebuji.

Máte pravdu, upsal jsem se, nikdo mi totiž znělo úderněji. :) Samozřejmě se najde spousta hlupáků i mezi nevěřícími.

Co se týče diskuzi na křesťanském území, vyjádřil jsem se níže. Zde bych jen doplnil, že protestanství samozřejmě nabízí laxnější přístup k výkladu víry a diskuze tam bude asi pravděpodobnější. Stejně jako je rozdíl, mezi mešitou, jejíž stavbu financovala Saudská Arábie a mešitou sunnitskou, na kterou se skládali sami věřící :-)

0/−1
17.12.2013 20:44



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.