Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M12i83r25o91s36l19a14v80a 27A42d80a52m55c60o37v67á 3196877830655

Jak byste si přečetli na mém blogu, pokročila jsem o krok dál a snažím se problémy řešit.

Tedy tím, že už třetím rokem funguje naše soukromá křesťanská škola. Máme málo dětí ve třídě, dobrý program, pracujeme s učiteli a máme liberární rodiče. Je to hodně těžké.

Systém celého školství nemá šanci to zvládnout, pokud se nepromění atmosféra ve společnosti.

 A tak mám zkušenost s tím, co pan kolega popisuje. Věci se zdají komplikovanější než jsou. Rodiče si opravdu neví rady s výchovou a jsou na ní příliš unavení. Je asi pravdou, že je to protireakce na příliš autoritativní výchovu v předchozí generaci. Pokud se týká učitelů, to velmi složité. Pečlivě se učitelům věnujeme. Má to dvě polohy, nadšené začátečnice učitelky a ta druhá poloha jsou učitelky, které by se považovali za zkušenné, ale nějak nemohou najít vztah k dítěti. Není to pro ně partner. Umí a zvládají techniku učení a je to pro něj jen o učení a o nich samotných ne o dětech. Myslím, že základním problémem v této oblasti je to, že chybí úcta v trojúhelníku rodič - učitel - dítě.

Moje pozorování je, více vztahů s dobrými podtexty a méně soutěživosti, závisti a pomluv. A více se starat jeden o druhého. Je to přece tak důležité vzdělávat děti, tak významné.

+1/0
1.12.2013 20:33

D26a78l18i91b80o37r 21R37o80z79s57y24p32a71l 7370303486229

Výborně napsané, jen s tím závěrem nesouhlasím. Řešení rozhodně není jednoduché (ač se tak jeví). Především rodiče na děti nemají čas, aby uživili rodinu musí se oba pořádně ohánět a to se v budoucnu nezmění. Řešením by mohly být zkrácené úvazky, to by pomohlo i zaměstnanosti a rodiče by měli více času na děti. Jenže do toho se nikomu nechce. Platy jsou tady nízké a částečnými úvazky by se ještě snížily. Co se týká školství tam to také je na dlouhou dobu. Učitelé za jiné hned tak nevyměníte. A co se týká financování, no tak to je úplně neřešitelné. Abyste někde přidal musíte někde ubrat. Kde?

0/0
29.11.2013 21:33

J46i54ř35í 95Ř48e11z55n41í51k 4162942233365

Je třeba začít od maličkosti: omezit jednotlivé třídy na maximální počet deseti dětí, atˇ se každému může učitel věnovat individuálně.

0/0
29.11.2013 20:07

P27a74v46e86l 33K75u32r21a97l 5961754100460

Tolik dostatečně kvalifikovaných učitelů nemáme a u packala to že bude učit 10 dětí místo 30 nic nevylepší.

+1/0
29.11.2013 20:10

J84o65s29e82f 33S17t29e95h51n38o 5401291390

no a těch packalů tímto snížením bude 3x tolik = 3x větší výdaje na platy učitelů, wow, kde že to vezmeme? :-)

0/0
30.11.2013 21:25

M16a46r48e85k 15V42e67s53e40l49ý 8853843147547

Autor píše, že naše školství se totiž zaseklo někde v komunismu. S tím bych si dovolil zásadně nesouhlasit - podle mého názoru došlo k rozvolnění školského systému, zavedl se nesmyslný 9. ročník na ZŠ a neexistuje žádná rozumná koncepce pro střední a vysoké školství. V oblasti koncepce bych se tedy v socialistickém školství inspiroval - podle mého názoru byla úroveň absolventů kteréhokoliv stupně škol (základní/střední/vysoké) na konci 80-tých let v průměru vyšší než dnes.

V případě vysokého školství by řešení mělo být celkem jednoduché - veřejné školy by měly zajistit místa pro maximálně 25% populačního ročníku, strukturu zvolit podle společenských potřeb, studium na nich by mělo být určitě bezplatné.

V případě středního školství by rovněž bylo potřeba omezit počet míst a upravit strukturu (dnes mají střední školy více míst, než kolik je dětí v populačním ročníku).

V případě základního školství je zřejmě hlavní problém v tom, jak zajistit aby problémoví žáci nenarušovali výuku ostatním.

+4/0
29.11.2013 19:16

R25a11d47e57k 59L95u12k26á88š 6213689828868

Tím zaseknutím myslel autor přístup školy a  učitelů a jejich neschopnost nebo spíše neochotu přizpůsobit  výuku době, ve které žijeme. Alespoň já jsem to tak pochopil.

0/0
29.11.2013 21:17

D92a39v75i45d 16L66a92c68k84o 3718228908

Přesně tak jsem to myslel, děkuji za doplnění

+1/0
29.11.2013 22:46

P42a41v91e53l 26K43u97c29h62t13a 4936131797804

Četl jsem, že např. ve Finsku nejsou učitelé - na západoevropské poměry - nijak zvlášť honorováni, ale mají vysokou společenskou autoritu. Jinak závidím mladým dnešní možnosti např. ve výuce jazyků.

+1/0
29.11.2013 18:41

D33a36v89i56d 37L27a32c54k73o 3248648138

Je třeba si uvědomit, že platy českých učitelů jsou dlouhodobě podhodnoceny a proto se učitel nejeví jako lukrativní post. Konkrétně ve Finsku mají učitelé stále 3x vyšší plat, než v Česku

0/0
29.11.2013 18:49

J78o27s20e84f 40S39t35e66h26n63o 5191721720

3x vyšší plat. to je číslo, neříká nic. je třeba říct hodnotu v kontextu s tamějšími cenami, daněmi, sociálním systémem, pojištěním...

0/0
30.11.2013 22:08

O76l70d62ř34i89c44h 71T65i35c42h66ý 8771386442937

Článek je dobrý, ale myslím, že jste zapomněl na dva problémy, které v článku uvádíte. Jde jednak o "výchovu dětí" a jednak o jejich rodiče - asi to je vlastně problém jen jeden, ale myslím, že stěžejní!!!

0/0
29.11.2013 18:29



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.