Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
M89i46r62k54a 77A76d94a97m15c20o22v69á 3436527930825Jak byste si přečetli na mém blogu, pokročila jsem o krok dál a snažím se problémy řešit. Tedy tím, že už třetím rokem funguje naše soukromá křesťanská škola. Máme málo dětí ve třídě, dobrý program, pracujeme s učiteli a máme liberární rodiče. Je to hodně těžké. Systém celého školství nemá šanci to zvládnout, pokud se nepromění atmosféra ve společnosti. A tak mám zkušenost s tím, co pan kolega popisuje. Věci se zdají komplikovanější než jsou. Rodiče si opravdu neví rady s výchovou a jsou na ní příliš unavení. Je asi pravdou, že je to protireakce na příliš autoritativní výchovu v předchozí generaci. Pokud se týká učitelů, to velmi složité. Pečlivě se učitelům věnujeme. Má to dvě polohy, nadšené začátečnice učitelky a ta druhá poloha jsou učitelky, které by se považovali za zkušenné, ale nějak nemohou najít vztah k dítěti. Není to pro ně partner. Umí a zvládají techniku učení a je to pro něj jen o učení a o nich samotných ne o dětech. Myslím, že základním problémem v této oblasti je to, že chybí úcta v trojúhelníku rodič - učitel - dítě. Moje pozorování je, více vztahů s dobrými podtexty a méně soutěživosti, závisti a pomluv. A více se starat jeden o druhého. Je to přece tak důležité vzdělávat děti, tak významné. |
![]() |
D21a67l32i81b10o38r 17R93o89z14s34y82p73a14l 7950913376929Výborně napsané, jen s tím závěrem nesouhlasím. Řešení rozhodně není jednoduché (ač se tak jeví). Především rodiče na děti nemají čas, aby uživili rodinu musí se oba pořádně ohánět a to se v budoucnu nezmění. Řešením by mohly být zkrácené úvazky, to by pomohlo i zaměstnanosti a rodiče by měli více času na děti. Jenže do toho se nikomu nechce. Platy jsou tady nízké a částečnými úvazky by se ještě snížily. Co se týká školství tam to také je na dlouhou dobu. Učitelé za jiné hned tak nevyměníte. A co se týká financování, no tak to je úplně neřešitelné. Abyste někde přidal musíte někde ubrat. Kde? |
![]() |
J73i56ř86í 52Ř17e24z86n39í18k 4852362153455Je třeba začít od maličkosti: omezit jednotlivé třídy na maximální počet deseti dětí, atˇ se každému může učitel věnovat individuálně. |
![]() |
P73a10v56e10l 36K69u79r37a60l 5381674640720Tolik dostatečně kvalifikovaných učitelů nemáme a u packala to že bude učit 10 dětí místo 30 nic nevylepší. |
![]() |
J52o21s34e11f 23S30t42e49h78n46o 5951671590no a těch packalů tímto snížením bude 3x tolik = 3x větší výdaje na platy učitelů, wow, kde že to vezmeme? :-) |
![]() |
M17a94r69e30k 31V66e83s67e60l81ý 8263133697327Autor píše, že naše školství se totiž zaseklo někde v komunismu. S tím bych si dovolil zásadně nesouhlasit - podle mého názoru došlo k rozvolnění školského systému, zavedl se nesmyslný 9. ročník na ZŠ a neexistuje žádná rozumná koncepce pro střední a vysoké školství. V oblasti koncepce bych se tedy v socialistickém školství inspiroval - podle mého názoru byla úroveň absolventů kteréhokoliv stupně škol (základní/střední/vysoké) na konci 80-tých let v průměru vyšší než dnes. V případě vysokého školství by řešení mělo být celkem jednoduché - veřejné školy by měly zajistit místa pro maximálně 25% populačního ročníku, strukturu zvolit podle společenských potřeb, studium na nich by mělo být určitě bezplatné. V případě středního školství by rovněž bylo potřeba omezit počet míst a upravit strukturu (dnes mají střední školy více míst, než kolik je dětí v populačním ročníku). V případě základního školství je zřejmě hlavní problém v tom, jak zajistit aby problémoví žáci nenarušovali výuku ostatním. |
![]() |
R65a22d27e28k 87L43u71k74á15š 6163719168728Tím zaseknutím myslel autor přístup školy a učitelů a jejich neschopnost nebo spíše neochotu přizpůsobit výuku době, ve které žijeme. Alespoň já jsem to tak pochopil. |
![]() |
D96a84v82i66d 29L76a79c25k45o 3298648248Přesně tak jsem to myslel, děkuji za doplnění |
![]() |
P59a60v21e71l 65K28u65c70h92t69a 4726971817204Četl jsem, že např. ve Finsku nejsou učitelé - na západoevropské poměry - nijak zvlášť honorováni, ale mají vysokou společenskou autoritu. Jinak závidím mladým dnešní možnosti např. ve výuce jazyků. |
![]() |
D27a18v38i79d 45L97a18c27k18o 3878228378Je třeba si uvědomit, že platy českých učitelů jsou dlouhodobě podhodnoceny a proto se učitel nejeví jako lukrativní post. Konkrétně ve Finsku mají učitelé stále 3x vyšší plat, než v Česku |
![]() |
J82o61s60e26f 64S12t25e57h48n67o 54213512003x vyšší plat. to je číslo, neříká nic. je třeba říct hodnotu v kontextu s tamějšími cenami, daněmi, sociálním systémem, pojištěním... |
![]() |
O50l36d60ř36i21c83h 84T19i59c70h85ý 8641836652157Článek je dobrý, ale myslím, že jste zapomněl na dva problémy, které v článku uvádíte. Jde jednak o "výchovu dětí" a jednak o jejich rodiče - asi to je vlastně problém jen jeden, ale myslím, že stěžejní!!! |
Žebříčky
- Markéta Šichtařová
Platební neschopnost na spadnutí
- Jan Fikáček
Co odpověděla umělá inteligence na otázku "Proč je moje žena chytřejší než já?"
- Jan Bartoň
Frajer na motorce vrátil Hradu důstojnost
- Jaroslav Červenka
Takže CV90, proč ne supermoderní německý Lynx?
- Josef Nožička
Jak jde šetřící Fialova vláda příkladem ostatním občanům
- Tomáš Flaška
Jak jsem se stal celospolečenským parazitem
- Ladislav Pokorný
Češi se díky prezidentu Pavlovi dokážou vyrovnat se zločiny svých předků
- Jan Tichý(Bnj)
Dopis ministrovi od potenciálního důchodce
- Ladislav Větvička
Blbe česke trubky
- Petr Hannig
Šetřeme efektivně. Na vyzbrojování armády
- Petr Hannig
Šetřeme efektivně. Na vyzbrojování armády
- Josef Nožička
Jak jde šetřící Fialova vláda příkladem ostatním občanům
- Jan Bartoň
Frajer na motorce vrátil Hradu důstojnost
- Ladislav Větvička
Blbe česke trubky
- Ladislav Pokorný
Češi se díky prezidentu Pavlovi dokážou vyrovnat se zločiny svých předků
- Markéta Šichtařová
Platební neschopnost na spadnutí
- Ladislav Pokorný
GEN (1) Markéta Pekarová Adamová: Rodinné stříbro
- Jan Tichý(Bnj)
Dopis ministrovi od potenciálního důchodce
- Kateřina Lhotská
Dezinformátoři placení státem
- Jan Ferenc
Daň z odebrané hodnoty