Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
M81i76r59k62a 15A32d36a46m63c32o84v51á 3546637450565Jak byste si přečetli na mém blogu, pokročila jsem o krok dál a snažím se problémy řešit. Tedy tím, že už třetím rokem funguje naše soukromá křesťanská škola. Máme málo dětí ve třídě, dobrý program, pracujeme s učiteli a máme liberární rodiče. Je to hodně těžké. Systém celého školství nemá šanci to zvládnout, pokud se nepromění atmosféra ve společnosti. A tak mám zkušenost s tím, co pan kolega popisuje. Věci se zdají komplikovanější než jsou. Rodiče si opravdu neví rady s výchovou a jsou na ní příliš unavení. Je asi pravdou, že je to protireakce na příliš autoritativní výchovu v předchozí generaci. Pokud se týká učitelů, to velmi složité. Pečlivě se učitelům věnujeme. Má to dvě polohy, nadšené začátečnice učitelky a ta druhá poloha jsou učitelky, které by se považovali za zkušenné, ale nějak nemohou najít vztah k dítěti. Není to pro ně partner. Umí a zvládají techniku učení a je to pro něj jen o učení a o nich samotných ne o dětech. Myslím, že základním problémem v této oblasti je to, že chybí úcta v trojúhelníku rodič - učitel - dítě. Moje pozorování je, více vztahů s dobrými podtexty a méně soutěživosti, závisti a pomluv. A více se starat jeden o druhého. Je to přece tak důležité vzdělávat děti, tak významné. |
![]() |
D29a52l10i74b72o35r 89R69o15z85s49y73p26a28l 7720613546149Výborně napsané, jen s tím závěrem nesouhlasím. Řešení rozhodně není jednoduché (ač se tak jeví). Především rodiče na děti nemají čas, aby uživili rodinu musí se oba pořádně ohánět a to se v budoucnu nezmění. Řešením by mohly být zkrácené úvazky, to by pomohlo i zaměstnanosti a rodiče by měli více času na děti. Jenže do toho se nikomu nechce. Platy jsou tady nízké a částečnými úvazky by se ještě snížily. Co se týká školství tam to také je na dlouhou dobu. Učitelé za jiné hned tak nevyměníte. A co se týká financování, no tak to je úplně neřešitelné. Abyste někde přidal musíte někde ubrat. Kde? |
![]() |
J10i92ř78í 61Ř10e59z44n78í92k 4672832473205Je třeba začít od maličkosti: omezit jednotlivé třídy na maximální počet deseti dětí, atˇ se každému může učitel věnovat individuálně. |
![]() |
P24a17v24e14l 62K49u57r34a55l 5861894570280Tolik dostatečně kvalifikovaných učitelů nemáme a u packala to že bude učit 10 dětí místo 30 nic nevylepší. |
![]() |
J82o61s30e44f 58S33t96e50h63n52o 5761661520no a těch packalů tímto snížením bude 3x tolik = 3x větší výdaje na platy učitelů, wow, kde že to vezmeme? :-) |
![]() |
M49a39r93e41k 31V84e67s75e35l65ý 8113243207227Autor píše, že naše školství se totiž zaseklo někde v komunismu. S tím bych si dovolil zásadně nesouhlasit - podle mého názoru došlo k rozvolnění školského systému, zavedl se nesmyslný 9. ročník na ZŠ a neexistuje žádná rozumná koncepce pro střední a vysoké školství. V oblasti koncepce bych se tedy v socialistickém školství inspiroval - podle mého názoru byla úroveň absolventů kteréhokoliv stupně škol (základní/střední/vysoké) na konci 80-tých let v průměru vyšší než dnes. V případě vysokého školství by řešení mělo být celkem jednoduché - veřejné školy by měly zajistit místa pro maximálně 25% populačního ročníku, strukturu zvolit podle společenských potřeb, studium na nich by mělo být určitě bezplatné. V případě středního školství by rovněž bylo potřeba omezit počet míst a upravit strukturu (dnes mají střední školy více míst, než kolik je dětí v populačním ročníku). V případě základního školství je zřejmě hlavní problém v tom, jak zajistit aby problémoví žáci nenarušovali výuku ostatním. |
![]() |
R95a79d53e16k 88L14u81k76á81š 6583579198608Tím zaseknutím myslel autor přístup školy a učitelů a jejich neschopnost nebo spíše neochotu přizpůsobit výuku době, ve které žijeme. Alespoň já jsem to tak pochopil. |
![]() |
D49a68v60i64d 47L46a20c98k27o 3398238648Přesně tak jsem to myslel, děkuji za doplnění |
![]() |
P14a88v52e56l 95K28u30c48h21t10a 4706191457864Četl jsem, že např. ve Finsku nejsou učitelé - na západoevropské poměry - nijak zvlášť honorováni, ale mají vysokou společenskou autoritu. Jinak závidím mladým dnešní možnosti např. ve výuce jazyků. |
![]() |
D61a69v72i57d 45L83a22c34k27o 3168748108Je třeba si uvědomit, že platy českých učitelů jsou dlouhodobě podhodnoceny a proto se učitel nejeví jako lukrativní post. Konkrétně ve Finsku mají učitelé stále 3x vyšší plat, než v Česku |
![]() |
J63o76s98e22f 78S49t39e51h83n24o 53812918503x vyšší plat. to je číslo, neříká nic. je třeba říct hodnotu v kontextu s tamějšími cenami, daněmi, sociálním systémem, pojištěním... |
![]() |
O39l37d69ř49i49c97h 50T29i59c83h49ý 8361696932397Článek je dobrý, ale myslím, že jste zapomněl na dva problémy, které v článku uvádíte. Jde jednak o "výchovu dětí" a jednak o jejich rodiče - asi to je vlastně problém jen jeden, ale myslím, že stěžejní!!! |
Žebříčky
- Šárka Razýmová
Ňaderná zbraň
- Markéta Šichtařová
Buď inflace, nebo banky
- Lukáš Burget
Arogantní policie versus Železný charakter
- Aleš Merta
Furt, že máme šetřit, ale tady se vyhazuje z oken
- David Vlk
Já chci mír!
- Tomáš Vodvářka
Záhada ztráty alkoholu v Lánech je vyřešena
- Jan Bartoň
Jenom Jurečkův trapas ? Pochybuji
- Jiří Turner
Neomlouvejte se Železnému, ale omluvte se za fatální pochybení veřejnosti!
- Jana Martincová
Je opravdu známkování blbost?
- Josef Ulman
Manipulační techniky proruských dezolátů 3. díl - Praktická ukázka
- Lukáš Burget
Arogantní policie versus Železný charakter
- Ladislav Větvička
Česká kolonizace
- Jan Bartoň
Jenom Jurečkův trapas ? Pochybuji
- Markéta Šichtařová
Buď inflace, nebo banky
- Josef Nožička
Fiala nenechá nikoho padnout – ani Jurečku!
- Aleš Merta
Furt, že máme šetřit, ale tady se vyhazuje z oken
- Lubomír Stejskal
K reakci primátora v záležitosti moderátora Železného
- Danka Štoflová
Jizva od Mackieho Messera
- Ladislav Dvořák
Boj o důchody – prohra pro všechny
- David Vlk
Já chci mír!